وبلاگ

فنگ شویی چیدمان منزل

محیط های زندگی از جمله محیط کار و خانه ما دارای انرژی های متفاوتی است . شما با علم فنگ شویی میتوانید با کوچکترین تغییرات وسایل خود بهترین سطح انرژی را برای خود به ارمغان بیاورید. می توانید یکبار آن را امتحان کنید. زمانی که حال خوبی ندارید ، با جابجایی یک گلدان و یا یک مبل، تغییر و تنوع انرژی را ایجاد کنید.

در طی سالیان طولانی این شیوه چیدمان لوازم منزل و یا محل کار پیشرفت های چشمگیری کرده است! در اینجا به چند مورد از قوانین فنگ شویی برای داشتن فضایی سرشار از :

  • صلح و دوستی
  • سلامت
  • خوشبختی و سعادت

در منزل اشاره می کنیم.

شاید برای شما مطرح شود که قوانین فنگ شویی چیست و چه کمکی به فنگ شویی چیدمان منزل شما می کند . شما می توانید از روش های مختلف برای بررسی و فعال نمودن انرژی ها درخانه و محیط کار خود کمک بگیرید  جمله فنگ شویی شخصی و عدد کوا ، فنگ شویی کلی ، روش مربع لوشو و یا نقشه باگوا ، روش ۴۵ درجه به روش قطب نما و یا درب ورودی و… کمک بگیرید.

موارد بهداشتی

۱- اجازه ندهید کفش ها و دمپایی های افراد خانواده در خارج از در ورودی منزل پخش باشند!

تا جایی که امکان دارد آنها را جمع کرده و در مکانی مثل جاکفشی قرار دهید ! زیرا طبق قوانین فنگ شویی انرژی مثبت همراه باد به داخل منزل می وزد و در صورت وجود کفش و دمپایی بوی نامطبوع آنها را با خود به داخل منزل وارد می کند که نتیجه ای جز بیماری برای اعضای خانواده به همراه نخواهد داشت. همچنین انرژی انباشتگی و نامرتبی را به داخل محیط خود وارد می کنید، برای اینکه انرژی مثبت در منزل به گردش درآید باید به دنبال منبع آبی برای استقرار و ساکن شدن در آن باشید و اگر با آب و چیزی مثل تنگ ماهی پر از آب می توانید انرژی باد و آب را به منزل وارد کنید! پس سعی کنید با قرار دادن ظرف آبی انرژی وارد شده به منزل خود را حفظ کنید.

۲- از قراردادن وسایل شخصی مانند حوله و مسواک در محیط باز حمام و توالت جدا خودداری کنید .

زیرا انرژِی های منفی را به خود جذب می کنند و شما از این وسایل برای خشک کردن و مسواک زدن استفاده می کنید و سلامتی خود را با این کار به خطر می اندازید. ( اگر امکان قراردادن در جای دیگر را ندارید از کمد یا جایی که این وسایل در معرض میکروب و انرژی منفی نباشد دور نگه دارید و از مسواک درپوش دار استفاده کنید.)

رنگ

۳- به رنگ های استفاده شده در فنگ شویی چیدمان منزل خود توجه کنید!

سعی نکنید لوازم منزل را هم رنگ انتخاب کنید. بلکه به هماهنگی رنگها توجه کنید! تزئین خوب خانه به این معنا نیست که همه چیز یک رنگ باشد. در واقع شما باید به فنگ شویی رنگ ها توجه کنید . هنگام هماهنگ نمودن پارچه هایی با طرحهای مختلف، یک یا دو رنگ پایه را همسان در نظر بگیرید که بر اساس چرخه های مولد در فنگ شویی هستند .

برای مثال می توانید دو پارچه همرنگ اما یکی گل دار و دیگری راه راه را جور کنید! اما مراقب باشید این ترکیبات را بیش از حد سنگین نکنید. زیرا تعادل برای فنگ شویی را بر هم زده و ایجاد چرخه مخرب می کنید.

عناصر طبیعی

۴- از عناصر طبیعی در فنگ شویی چیدمان منزل استفاده کنید!

اضافه کردن گیاه، سنگ، صدف و دیگر عناصر طبیعی به تزئینات خانه تاثیر بسیار خوبی در روحیه اعضای خانواده می گذارد و در واقع طبیعت را به درون خانه می آورد ولی باید دقت کنید که بسته به اینکه چه عنصر و در چه جهتی باید قرار گیرد دقت لازم را داشته باشید. با گذاشتن چند شاخه گل تازه در خانه روحیه شادی به اعضای خانه بدهید. توصیه می‌شود همیشه يك ظرف با میوه‌‌ تازه و یا گل‌‌ تازه روی میز ناهار‌خوری بگذاريد.

گیاهان بزرگ برگ پهن در خانه خیلی خوب هستند. در مورد استفاده از گیاهان برگ انجیری توجه داشته باشید که در جهات با عنصر چوب استفاده کنید و گیاهانی که پارگی دارند در خانه نگه ندارید.

گیاه درخت پرتقال نشان خوشبختی و اقبال بلند است و نزدیک درب ورودی خانه یا محل کار می گذاریم. داخل تراسها حتماً گل و گیاه طبیعی باشد باید پرتی ها را بپوشانیم.

گل های پلاستیکی و مصنوعی برای چرخه انرژی خیلی مناسب نیستند (زیرا انرژی مثبت مثل گیاهان طبیعی تولید نمی کنند) از گیاهان مصنوعی می توان برای پوشاندن شار منفی استفاده کرد مانند پوشاندن ستونها به شرط آنکه مرتب تمیز و شسته شوند

قاب عکس

۵- عکس اعضای خانواده را در خانه استفاده کنید!

گذاشتن عکسهایی از اعضای خانواده در گوشه و کنار خانه بسیار خوب است. اما از افراط در این کار خودداری کنید. بخصوص در مورد عکسهای خودتان مراقب باشید عکسهای خانوادگی معمولا در شرق خانه قرار می گیرند و اگر نیاز به افراد حامی دارید عکس افراد حامی را در شمال غرب قرار دهید.

عکس شاد خانوادگی را که برای بهبود روابط خوب هستند در شرق اتاق نشیمن قرار می دهیم. یادتان باشد که عکس همسر در دو قاب جداگانه نباشد،  باید هر دو در کنار هم باشند و یا روی دیوار یکی بالا و یک پائین نباشد .

۶- زیاده روی نکنید!

حتی در مورد قراردادن عکس اقوام و فامیل و کسانی که از دنیا رفته‌اند زياده‌روي نکنید! این کار فضا را با انرژی یین پر می‌کند.

۷- از قراردادن تصویر‌های جنگ و نبرد، افراد پیر و ستمدیده و تصاویر غم‌انگیز به شکل نقاشی و عکس خودداری کنید.

 

از آنجایی که آثار هنری موجود، در فنگ شویی چیدمان منزل معرف شخصیت شما است، لوازم خانه را طوری انتخاب کنید که بر زیبایی تابلوها و آثار هنری دیگر موجود در خانه بیافزاید و به چیدمان منزل شما انرژی خاصی بدهد. آثار هنری همچنین بهانه بسیار خوبی برای آغاز گفتگو هستند.

۸- از آویزان کردن اسلحه خودداری کنید!

آویزان‌کردن هر نوع اسلحه که حال و هواي جنگ را برای انسان زنده می‌کند ! می‌تواند باعث بروز مکرر مشاجره با اعضاي خانواده و دوستان نزدیک شود و باید از آنها خودداري كرد.

جنس مواد

اگر در حال انجام تغییرات اساسی در خانه هستید قبل از هر کار، بنا به فنگ شویی چیدمان منزل ، جنس موادی را که استفاده می کنید را مورد بررسی قرار دهید.

کف پوش مرمر در تابستان بسیار خنک و عالی است اما در زمستان به طور آزار دهنده ای سرد است. کفپوش های غیر از فرش و موکت هم به سرو صدای محیط اضافه می کنند. اول این نکته را در نظر داشته باشید تا بتوانید هماهنگی و تعادل را برقرار کنید. کف چوبی از هر نظر عالی است، فقط باید مخارج نگهداری آن را در نظر داشته باشید و در نظر داشته باشید همه مکانها را نمی توان با چوب پوشاند .

۱۰- جهات و عدد کوا افراد را در نظر بگیرید.

تلویزیون

۱۱- اجازه ندهید تلویزیون در اتاق خواب شما قرار داده شود !

۱۲- جای تلویزیون در فنگ شویی اتاق خواب نیست .

اگر شما نمی توانید عادت تماشای تلویزیون در اتاق خواب خود را ترک کنید پس لازم است بعد از تماشا، آن را با پوششی پلاستیکی و یا کائوچویی بپوشانید. فراموش نکنید بر پلاستیکی بودن پوشش آن تاکید شده است چرا که جنس دیگر با بقای انرژی در فضای اتاق خواب و فنگ شویی چیدمان منزل مغایرت دارد.

پاراوان

۱۳- پاراوانهای تاشو و پایه دار ، بهترین چیدمانبرای تقسیم فضا در یک اتاق هستند!

مثلا برای جدا کردن میز کار از اتاق نشیمن و بخصوص در فضاهای کوچکتر کاربرد دارند. با استفاده از پاراوان های کوتاهی که نقش یا تزئین روی آن از هردو طرف دیده شود ! هم شلوغی میز کار را میپوشانید و هم فضای خانگی تری به اتاق نشیمن می بخشید. این موضوع نیز در فنگ شویی پذیرایی مورد بررسی قرار گرفته است .

آینه

۱۴- نباید هیچ آینه ای در مقابل و تختخواب شما قرار گیرد.

آینه را در مکان های مورد علاقه خود مخصوصا اتاق خواب قرار ندهید. آینه ها نباید سرویس بهداشتی یا آشپزخانه و و اجاق گاز را نشان دهد. از نصب آینه روی سقف اتاق خودداری ‌‌كنيد. این موارد در فنگ شویی چیدمان منزل شما تاثیر منفی دارد .

قراردادن آینه بالای میز ناهار خوری سمبل برکت و نعمت است و می تواند مفید باشد. برای غنی کردن هر منطقه نیز می توانیم از نور خورشید یا نور مصنوعی، گیاه طبیعی و یا آینه استفاده کنیم. همچنین بر روی ستونها می توان از آینه ، پیچک و یا گلدان بلند، استفاده کرد تا ستون ها پوشیده شوند.

آب

۱۵- یک منبع آب داخل منزل و در مکان مورد علاقه خود قرار دهید .

این کار باعث می شود تا هر آنچه را که آرزو دارید و خواسته دل شماست به سمت و سوی شما کشانده و به زندگی شما وارد کند. البته جهت قرار گیری آن بسیار مهم است و در بخش های عنصر خاک و آتش نمی توانید قرار دهید.

تنگ ماهی

۱۶- اگر شما در منزل تنگ ماهی دارید مراقب باشید!

چرا که قرار دادن آن در مکان درست و صحیح می تواند سعادت و خوشبختی را برای شما به همراه داشته باشد. اما اگر شما آن را در مکانی نادرست قرار دهید ممکن است که باعث دعوا و مشاجره، ورشکستگی، فشارهای کاری و مشکلات و سختی های دیگر شود. اگر شما بعد از استقرار تنگ ماهی در مکانی شاهد نشانه ها و علائمی از این قبیل بودید سریعا با توجه به فنگ شویی چیدمان منزل ، سریعا به تغییر مکان آن اقدام کنید.

نگهداری ماهی در تنگ آب شانس را در خانه بالا می برد. توجه داشته باشید در جهت جنوب و محور خاک استفاده نشود.

لوازم فلزی

۱۷- در انتخاب لوازم فلزی به دنبال کیفیت باشید!

در صورت لزوم لوازم کهنه را تعویض کنید.

  • سینک ظرفشویی
  • شیرآلات
  • و امثال آن

به تدریج به نظر نمی آیند اما تعویض آنها تاثیر بسیاری بر کل خانه می گذارد.

شومینه

۱۸- از قرار دادن شومینه در قسمت شمال خانه خودداری ‌‌كنيد!

زیرا شومینه نماد آتش و بخش شمالی نماد آب است ! در این خانه‌ها همیشه بحث و بگو‌مگو وجود دارد زیرا یک چرخه مخرب در فنگ شویی چیدمان منزل خود ایجاد كرده‌اید. پس بهتر است شومینه را خاموش نگه دارید و از وسایل چوبی در این فضا استفاده ‌‌كنيد‌‌ تا یک نیم‌چرخه مولد ایجاد شده و اثر مخرب آن برطرف شود.

مطالعه بچه ها

۱۹- برای بچه ها بهتر است که وقتی که در حال نوشتن و درس خواندن هستند پشت به دیوار باشند.

این مسئله خیلی مهم است که میز تحریر فرزندتان طوری قرار گیرد که هنگام نشستن پشت فرزندتان به سمت دیواری از جنس خاک باشد. فنگ شویی چیدمان منزل ، می گوید که وجود دیوار این حس را در فرد تقویت می کند که دارای نیروی حمایتی بسیار قوی بوده و این حس کمک می کند برای مدت طولانی بتواند به درس خواندن یا نوشتن خود ادامه دهد و از جابه جا شدن مداوم که حاصلی جز عدم تمرکز ندارد جلوگیری شود.

۲۰- اگر کودک شما زیاد بیمار می شود شاید علت آن را در محل استقرار اتاق خواب وی بتوان جستجو کرد.

سعی کنید اتاق خواب او را تغییر دهید شاید تغییر فضا در جلوگیری از ابتلای او به بیماری های مختلف موثر واقع شود. در غیر این صورت قرار دادن پنکه سقفی برای به جریان انداختن هوا و انرژی موجود در آن برای حل این مشکل تاثیرگذار بوده و می تواند کودک شما را از این مشکل برهاند.

خواب

۲۱- اگر می خواهید خوابی راحت داشته باشید سعی کنید تختخواب شما به دیواری از جنس خاک تکیه داشته باشد.

با توجه به فنگ شویی در اتاق خواب ، وجود چنین دیواری به شما کمک می کند تا از خوابی عمیق و راحت برخوردار شده و هنگامی که از خواب بر می خیزید به خاطر استراحتی کامل و عمیق سرشار از انرژی و طراوت باشید. همچنین هنگام کارهای روزانه حس آرامش بخش تری خواهید داشت. در فنگ شویی چیدمان منزل بهتر است اتاق خوابها در بخش شمالی خانه قرار داشته باشد نه جنوبی .

اتاق

۲۲- از شلوغی درون اتاق بپر هیزید!

اتاقهای خود را پر از وسیله نکنید! مراقب باشید که اتاق را با

  • رنگ یکنواخت
  • ظروف فلزی کوچک و بزرگ
  • اشیای چوبی
  • کاغذ دیواری
  • و برگهای طلایی

پر نکنید. سعی کنید در یک اتاق ساده و خلوت غافلگیری های خلاقانه ترتیب دهید. چیدمان خوب شامل انتخاب رنگ و حس صحیح است با چاشنی هایی از تزیینات زیبایی که دوستشان دارید. فنگ شویی با پنج عنصر و رنگهای جذاب بسته به این عناصر بهترین ایده ها را برای هم جذابیت و هم جذب انرژی مناسب برای همه ما فراهم کند.

۲۳- در آشپزخانه خود هرگز وسایلی مثل یخچال، و اجاق گاز را کنار یکدیگر قرار ندهید.

زیرا در فنگ شویی آشپزخانه می دانیم که تقابل آب و آتش باعث ایجاد عدم تفاهم و مشاجره در منزل می شود. یادتان باشد نظافت اجاق گاز هر جا که باشد خیلی مهم است . ظرف نشسته نباید باشد و باید سریعاً شسته شوند چون آشفتگی بهمراه دارد.

لوازم خانه

۲۴- لوازم خانه را از نوع راحت و قابل استفاده تهیه کنید!

این کار را در فنگ شویی چیدمان منزل خود انجام دهید تا به خانه شما حال و هوای صلح آمیز و آرام بخش بدهد. استفاده از فرش و گلیم با الیاف طبیعی و پارچه هایی چون کتان و ابریشم خام حس با صفایی به خانه می دهد و آن را به یک آشیانه گرم مبدل می کند! استفاده از فرش های ماشینی به خاطر الیاف مصنوعی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

۲۵- از اینکه به دنبال هر مد جدید تزیین خانه باشید بپرهیزید.

اشیایی را انتخاب کنید که دوست دارید چرا که باید در کنار آنها زندگی کنید ! لوازم منزل چیزهایی نیستند که به تدریج به آن علاقه مند شوید.

۲۶- در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا و خوشایند و فرم محکم و جاندار باشید.

۲۷- اگر وسیله ای شکلی دارد که میدانید همیشه دوستش خواهید داشت، همان را انتخاب کنید.

از لوازمی که توسط بسیاری از مردم استفاده میشوند و گاهی به همین دلیل ارزان ترند، استفاده نکنید. برای مثال ترکیب کاناپه های سنگین چرم مشکی با میز براق مشکی که غیر از سنگین و تنگ کردن فضا کاری انجام نمیدهند! خانه شما باید نماد خودتان باشد نه کسی که روزی بوده اید یا اصلا نبوده اید.

۲۸- مبل یا کاناپه‌ای که در اتاق نشیمن گذاشته‌ايد مستقیماً در مسیر انرژی‌های در ورودی قرار نداشته باشد.

هوای تازه

۲۹- پنجره اتاق خواب خود را حداقل ٢٠ دقیقه باز بگذارید تا انرژی مثبت به داخل اتاق وارد شده و در آن جریان یابد.

این کار باعث می شود که مجبور نباشیم هر شب در اتاقی که انرژی در آن ساکن و محبوس مانده بخوابیم. زیرا این کار در فنگ شویی چیدمان منزل نتیجه ای جز بروز بیماری برای ما ندارد. باز گذاشتن پنجره به جریان هوای ساکن کمک کرده و هوا و انرژی تازه و شاداب را وارد محل زندگی ما می کند.

با ورود هوای تازه به محیط و چرخش انرژی بهتر روزی با طراوت را شروع کنید. یکی دیگر از دلایل باز گذاشتن پنجره این است که در روز گذشته اگر روز با تنش با مشکلات و یا استرس را گذرانده باشید با باز نگه داشتن پنجره هوای مانده دیروز را بیرون کرده و از هوای تازه روز جدید استفاده می کنید.

زدودن گرد و خاک

۳۰- همچنین زدودن گرد و خاک از وسایل و لوازم منزل نقش مهمی در جریان داشتن انرژی در محل زندگی ما دارد. در این حالت انرژی مثبت و موثر به راحتی در تمام نقاط خانه به جریان افتاده و در هر نقطه اثربخشی خاص خود را به همراه خواهد داشت.

شما اگر در شهرهای بزرگ زندگی می کنید حداقل یک روز درمیان باید گردگیری داشته باشید تا گردوخاک به مدت زمان طولانی در محیط شما قرار نگیرد. اگر شما در محیط با گردوخاک باشید زودتر انرژی شما کم شده و دچار افسردگی و کمبود انرژی خواهید داشت.

در فضای کار هم اگر می خواهید از انرژی بیشتر و بهتر برخوردار باشید حتما یک روز در میان و یا حداقل هفته ای یکبار گردگیری را در پروسه کاری خود قرار دهید تا روند بهبود کار خود را ببیند و از انرژی و خلاقیت بیشتری در محل کار برخودار باشید! می توانید به مدت یکماه این روند را امتحان کنید و از روند معجزه آسای آن بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *